Beginnerscursus

Voor wie?
Deze cursus is voor iedereen die verantwoord wil kunnen handelen bij een ongeval. Iedereen van 16 jaar en ouder kan deelnemen aan deze cursus.

Doel
Tijdens onze beginnerscursus leert u om op een verantwoorde wijze Eerste Hulp bij Ongelukken te verlenen. Naast het theoretische gedeelte wordt uitgebreid geoefend in de praktijk, waarbij gebruik gemaakt wordt van Lotusslachtoffers. Zij zijn speciaal opgeleid om ongevalsituaties en ziektebeelden zo realistisch mogelijk uit te beelden. De deelnemers ontvangen bij deze cursus het cursusboek van Het Oranje Kruis.

Onderwerpen die o.a. aan bod komen:

• Verstuiking/kneuzing/botbreuken
• Verband(en) aanleggen
• Levensbedreigende letsels
• Reanimatie
• Gebruik AED (Automatische Externe Defibrillator)
• Brandwonden
• Verslikking

Waar?

De lessen worden gegeven in het
Nimeto
Smijerslaan 2
3572 LP Utrecht

Op het terrein van het Nimeto is het gratis parkeren, daar
buiten is het betaald parkeren.

Ieder jaar wordt er bij voldoende belangstelling gestart met de beginnerscursus Eerste Hulp Bij Ongelukken. We willen hiermee starten op dinsdag 12 oktober 2021.

Foto EHBO'er
Inschrijving

De kosten voor de beginnerscursus waren in 2020 € 195,-. Dit is inclusief het lesboek van het Oranje Kruis, lesmaterialen en het examen. Meestal hebben wij ook  een studentenactie. Studenten betalen slechts € 75,- per persoon maar verrichten, na het behalen van het diploma, 30 uren onbetaalde hulpverlening tijdens evenementen.
Er zijn een aantal zorgverzekeraars die de basiscursus geheel of gedeeltelijk vergoeden, vaak in de aanvullende verzekering. Informeer hiervoor bij uw zorgverzekeraar.

Download het Inschrijfformulier, vul het in en stuur terug via mail of post. Hier vindt u onze contactgegevens.

Na de cursus dient u lid worden van onze of een andere EHBO vereniging. Het EHBO-diploma is 2 jaar geldig. Om het diploma geldig te houden dienen elk jaar de herhalingslessen gevolgd te worden.

Wanneer?
Ieder najaar starten wij met een beginnerscursus die 12 avonden in beslag neemt. De lessen worden gegeven van 19.00 uur tot ongeveer 22.00 uur

Let op!
Tijdens de schoolvakanties zijn er géén lessen!