WIE ZIJN WIJ

WIE ZIJN WIJ ?

De Koninklijke Nederlandse Vereniging EHBO afdeling Utrechtse Vereniging is een enthousiaste EHBO-vereniging, gevestigd in de stad Utrecht.

Op 18 maart 1936 zijn wij als vereniging opgericht, met als doel:
Het organiseren van EHBO-cursussen, waarbij naast het theoretische gedeelte ook de praktische vaardigheden een belangrijk deel van de cursus zullen zijn.

Al 85 jaar houden wij ons als de Utrechtse Vereniging bezig met het opleiden van gedreven EHBO’ers voor zowel particulieren, sportverenigingen als bedrijven.
Uiteindelijk gaat het niet om wat we allemaal weten, maar om wat we allemaal kunnen doen in een ongevalsituatie.

In de loop der jaren zijn wij uitgegroeid tot een vereniging bestaande uit 80 leden, waarvan er 25 actief zijn in de vrijwillige hulpverlening. Deze leden draaien EHBO-diensten op bijvoorbeeld de kunstijsbaan De Vechtsebanen, in het Spoorwegmuseum en bij vele andere evenementen.

Onze lessen worden verzorgd door ervaren kaderinstructeurs. Zij kunnen met de cursisten ervaringen uit de praktijk delen en zo de theorie ondersteunen met duidelijke praktijkvoorbeelden.

Wil je meer informatie over de vereniging en haar beleid, neem dan contact op met het bestuur. Informatie over onder andere het beleid, het beloningsbeleid, het jaarverslag of de financiƫle afrekening is beschikbaar.